onsdag 9 oktober 2013

Slutet....

på detta året måste få bli en början
En början på andra halvan av mitt liv.

Detta året 2013 har genom allt som hänt, 
(vilket jag faktiskt inte kommer att gå in på alls)
formligen dragit ner mig, eller bort mig från närvaro,
kanske man ska säga istället.

Vet inte om jag varit utbränd man väldigt väldigt
nära utmattning. Vilket fått mig att funder kring mig 
själv, mina gränser, mina svagheter och min styrka.

Kommer att beskriva mina egna tankevurpor, 
hur jag vissa dagar formligen diskuterade med mig själv. 
Hur jag varje dag kom fram till vad jag borde göra för att
må bättre och hur det bara var helt omöjligt. 

Om jag varit utmattad eller deprimerad det vet jag 
fortfarande inte. Jag har iallafall bara varit här,
jag var varit vaken på dagen, och sovit stundtals 
på natten. Allt det andra som man bör ha däremellan
har jag bara sett, men inte upplevt. 
Ungefär som då man ser på Tv eller bläddrar i en tidning. 

Så idag börjar jag skriva lite här, kanske inte varje dag 
men ibland då jag nu vet, återigen,.. 
Att allt börjar hos en själv. 
Undrar också vad som hänt om jag slutat diskuterat med
mig själv, om jag slutat lyssna på den där lilla men så 
starka rösten inom mig. Är det då man faktiskt har förlorat? 
Då man inte längre önskar finna svaret 
hos den som har dem ? 

Ja, lite personliga funderingar kommer att 
belysas i denna min nya blogg.  

En blogg om mina sinnen, med eller utan bilder.
Ibland mina egna fotografier, ibland lånade bilder 
från nätet. Lite klokord, citat och tänkvärdheter.



Här har jag varit,...ofta, men inte varje dag.
Och framför allt inte idag.


// Tess


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar