onsdag 16 oktober 2013

Face off,...

otroligt att man kan gå genom halva livet 
och bära masker för att det är lättast.
Lättast för dem man har omkring sig,
och i falsk tro även  för sig själv.

Men man lurar och bedrar sig själv.
Man lurar dem man håller av.
Då man visar upp ett yttre som inte
alls stämmer överens med insidan.
Undrar om de känner av obalansen  
innan man gör det själv....?

Förmodligen gör sina barn det, 
och vad har man då lärt sina barn? 
Visa inte vem du är, 
vad du känner, 
håll känslorna på plats!

Har förlorat vänner som tydligen 
inte alls var mina vänner.
Eller rättare sagt de var vän med 
personligheten som jag så väl spelade.
Men då jag genom kriser och sorger
blottade en annan sida,...
blev mitt sällskap inte längre behagligt lättsamt.
Det blev verkligt, det blev allvarligt...


Vill inte lära mina barn att spela
charader som gör dem till någon de inte är.
Nu då jag vet att det kostar alldeles för mycket.
Hoppas att jag hinner lära dem att våga visa...
våga vara,...

One of a kind,.. 
För varje individ är unik,...

Tacksam över att alla hinder i livet 
fortfarande lär mig att se 
 efter jag mödosamt tagit mig över dem
och tittar tillbaka på vägen jag passerat.
Lär mig något om Mig själv, 
om de som jag har omkring mig,
eller har haft.... 




// Tess



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar