torsdag 24 oktober 2013

Barndom,...

är nog något som mina söner 
så tidigt blev berövad.

Skillsmässa går ju tyvärr
många barn igenom.

Men att leva med oron 
och sorgen att sjukdommen MS 
tog tiden med sin pappa ifrån dem,..
kan jag inte sätta mig in i, 
inte ens om jag försöker.

Jag fick genomgå en kort period  
då hans tillstånd blev akut sämre.
Ett par månader gick vi alla i oro 
innan vi förstod att hans kropp 
inte längre orkade med.
Ni levde med detta under tolv år.

Inser ju att mina pojkar är 
och har varit tappra krigare,....
Men de har inte gått genom 
striden utan ärr.




Under tiden som andra lekte,
spelade ni tv-spel och såg på film 
med er pappa som inte kunde göra mer
för att han nu satt i rullstol.
Då ni fick er första lägenhet,
kunde ni inte visa den.
Hissen var för liten...
Då ni tog studenten,...
kunde han inte närvara
för att han inte klarade av 
att vara ute i för höga temperaturer.

Undrar om ni förstår vidden 
av den resan ni gjort?

Jag gör det,... ! 


Love Mamma <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar