onsdag 23 oktober 2013

Hittade,...

en gammal dikt jag skrivit 
för över tio år sedan,...

För att hitta kontakten med sitt egna "Jag"
måste man lyfta allt till ytan.

Beskåda vad man har i sitt bagage
besluta vad man ska behålla och 
vad som är kasserbart.

En plågsam process men
 nödvändig för att bilda den 
enda överlevande relationen.

Den som man kommer ha med sig hela livet,
kärleken, respekten och kontakten till sitt "Jag"

Lär känna dina sorger,erfarenheter och sörj
att de stulit tid från ditt liv,...

Men lyft sedan blicken och upptäck
alla stunder du faktiskt har framför dig.

Varje minut, varje dag,.. !


Mycket av årets skuggsidor hamnar 
ju här i min blogg,..
Och allt som man bär, känner och kämpar med
måste ju ut någonstans, så det skrivna ordet
blir så rösten för mina känslor och tankar, 
min egen terapi. 

Vill absolut inte fastna i offerroll eller bitterhet.
Jag är inte ensam om sorger och kamp.
Finns säkert någon runt hörnet som 
har det så mycket värre.

Men att blunda och bara springa ifrån det som 
känns tror jag inte heller är en bra strategi.
Att få den där balansen är ju så svårt.


Tar mig tid att inse,..
och att känna,..
För att sedan sträva ,..
efter lärdomen och styrkan 
allt förhoppningsvis gett mig.


// Tess


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar