söndag 13 oktober 2013

Insikt,...

Ja..den har kommit till mig så mång gånger.

Det är Jag som måste göra grovjobbet för att 
må bättre, ingen kan fixa det åt en. 

Efter en vecka av intag av vitaminer, Johannesört 
och rosenrot så har jag tagit mig en liten bit upp.
Känner mig inte lika trött, inte lika distanserad
från verkligheten, sover bättre på natten.

Så visst kan man trixa lite med vissa preparat
men jobbet för att komma dit jag vill,
ända fram till min både min personliga 
och fysiska styrka behöver jag nog kämpa för att uppnå.

Och det är just det som skrämmer mig,
att inte ha styrkan att nå fram. 
Att misslyckas, 
att inse hur svag jag faktiskt är.
Hur dränerande det är att svika,..
sig själv 
just för att man inte har mer att ge.

Men jag ska nu försöka, 
jag måste orka,
orka tillbaka till min egen Må-bra-zon igen.





Så,... 
Here goes nothing....

Har ju egentligen inget att förlora 
bara massor att vinna...

// Tess



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar